Op de goede hyperlokale weg?

Er wordt behoorlijk wat gepubliceerd over “hyperlocal”. Het is hot & getting hotter, zo lijkt het. Wie een fractie daarvan wil bekijken, moet eens rondsnuffelen op mijn delicious-account (trefwoord hyperlocal). Veel van die artikelen waren een half jaar geleden nog hemelhoog juichend, maar inmiddels is de trend vooral gericht op het gebrek aan bewezen verdienmodellen.

Tegen die achtergrond was het stuk gisteren op de site van Goodtree Company hoopgevender. Onder de kop “Hyperlocal 2.0” (ja, hoewel het pas goed een jaar in zwang is, is het blijkbaar al tijd voor een grote nieuwe release) zoemt de auteur – sorry, ik vind geen naam – in op een aantal succesfactoren. En laten dat nu net de punten zijn waar wij ons bovenmatig op concentreren. Lekker. Lees hier alles.

Trouwens, de grafische weergave van het hyperlokale speelveld (overgenomen van GoHyperlocal) is mooi genoeg voor een doorplaatsing:

hyperlocal_chart