Een cadeautje van mijn baas: Hyves

De week is uitstekend begonnen. Met de aangekondigde overname van Hyves heeft mijn baas – de Telegraaf Media Groep – onze hyperlokale activiteiten een prachtig steuntje in de rug gegeven. Niet dat dat de kerngedachte achter deze operatie was (zo naïef ben ik ook weer niet), maar het kan er wel een flinke extra impuls aan geven.

hyves local

Hyves, het Nederlandse vriendennetwerk met ruim 10 miljoen accounts, heeft zich de laatste jaren vooral laten zien als een prima plek voor alle online sociale contacten. Maar tegelijkertijd heeft het zich ontwikkeld tot een ideaal beginpunt voor location-based services. Er ligt een schat aan lokatie-gegevens binnen de Hyves-muren. Net als bij ons, alleen is de nadruk verschillend: de een sociaal, de ander wat klassieker op nieuws gericht. Ziedaar de kansen.

Het kan niet anders dan dat de social media specialist en de nieuws en informatie specialist elkaar in het hyperlokale gaan ontmoeten. De WieWatWaartjes krijgen relevantie door ze te combineren met het nieuws waar ze over reppen. En het nieuws zelf krijgt inhoud door de (sociale) conversatie die eromheen plaatsvindt.

De mogelijkheden zijn oneindig. Er breken mooie tijden aan.